KST a sociálne siete

Dôkazom toho je aj naša skupina KST na Facebooku. Jej poslaním je inšpirovať ku pohybu v prírode, poukazovať na zaujímavé turistické ciele, upozorňovať na nástrahy a nebezpečenstvá, informovať o činnosti KST a v neposlednom rade vytvárať priestor na prezentáciu turistických zážitkov jej členov.

Skupina KST na Facebooku bola vytvorená 26 mája 2010 mladými turistami, Vierkou a Lukášom od Rožňavy. V roku 2015 do jej spravovania vstúpilo KST. V súčasnosti má skupina 34 000 členov, pričom len za posledný rok sa rozrástla o takmer 10 000 nových členov. Potenciál pre samotný Klub slovenských turistov je veľký, keďže na základe vstupnej ankety sa dá odhadnúť, že až takmer polovica členov FB skupiny nie sú členmi KST a mnohí z nich majú o riadne členstvo záujem. Je to výzva pre 386 odborov/klubov KST, aby tento potenciál nepremárnili, neuzatvárali sa a naopak umožnili turistickej verejnosti vstúpiť do miestnych klubov, obohatiť novými ľuďmi a aj omladiť členskú základňu turistickej organizácie.

Nie všetko je ideálne. Propagácia jednotlivých odborov/klubov KST v našej skupine má stále značné rezervy. Touto cestou chceme vyzvať kluby, aby prispievali do FB skupiny KST svojimi pozvánkami na turistické akcie (pokiaľ sú určené pre širokú verejnosť) a pridávali albumy zo svojich akcií. Či chceme, alebo nie, doba turistických násteniek niekde pri obecnom úrade (i keď aj to má svoj význam) pomaly ale isto končí. Taká propagácia prestáva byť efektívna a sociálne siete sú najrýchlejší, najadresnejší, komunikačný a propagačný kanál.

Medzi propagačne novinky KST od júna 2020 patrí aj oficiálny profil na sociálnej sieti INSTAGRAM (@klubslovenskychturistov), využívaný najmä mladou generáciou. Sme tam ešte nováčik, ale postupne sa udomácňujeme aj tam. Svedčí o tom fakt, že za necelý rok existencie už máme takmer 1120 sledovateľov (followerov).

Takže, horám zdar! a vždy online :)